Aktualizacja – dwa hotfix’y, które sporo namieszały. Dokąd zmierzasz Rebelio…
W przeciągu ostatnich 3 dni twórcy gry wydali dwie poprawki, które niestety mocno namieszały w silniku gry. Gracze masowo zgłaszają rożnego typu problemy z grą. Dla mnie jednak najgorszym jest fakt, że znowu wystąpiły problemy z plikami dla serwerów Linux’owych. Wydanie poprawek miało na celu usprawnić działanie nowo wprowadzonych rankingów dla graczy i usprawnić system komunikacji serwerów gry z głównym serwerem zbierającym nasz postęp w grze. W rzeczywistości efekt był zgoła odmienny…
Nowo wprowadzony ranking, który tak naprawdę niczego nie zmienia – przynajmniej na tym pionierskim etapie, jest najlepszym przykładem tego jak bardzo, wprowadzenie nieprzemyślanego kontentu może zburzyć dotychczasowe osiągnięcia. Nie dość, że poprawne działanie rankingu jest totalnie losowe (nawet gdy mowa o serwerach oficjalnych), to do tego sami gracze nagle zapomnieli czym jest Insurgency i zaczęli grać dla statystyk nie dbając o cele poszczególnych scenariuszy a jedynie o swoje K/D ratio.
Na głównym forum gry oraz na forum Steam można znaleźć kilka wątków, w których weterani tytułu (ale nie tylko oni) dają upust swojemu zażenowaniu argumentując swoje stanowisko słowami: Gracze CoD i Battelfield odbierają przyjemność z gry. Czy Ci ludzie nie wiedzą na czym polega rozgrywka, że w Insurgency nie chodzi o bieganie i strzelanie we wszystkich możliwych kierunkach?
Musze przyznać, że moje stanowisko jest podobne. Na serwerach panuje totalna anarchia i zasady FFA, które nijak nie wpisują się w kanony Insurgency. Ciężko jest również znaleźć serwer, na którym dane będzie Nam cieszyć się z rozgrywki TP w towarzystwie graczy, którzy zainteresowani są komunikacją oraz wykonywaniem celów poszczególnych scenariuszy. Weterani tytułu zaczynają powoli zamykać się w podgrupach i grac na własnych zamkniętych serwerach, bo tylko w ten sposób mają pewność, że rozgrywka przyniesie pożądany efekt.
Pikanterii całość dodaje kontrowersyjna polityka Workshop’a, którą obrali deweloperzy gry (a w zasadzie jej brak, i mam nadzieję, że ten brak jest tylko tymczasowy), w efekcie czego każdy gracz w domowym zaciszu może stworzyć na własny użytek dowolną modyfikację każdego elementu gry i dowolnie z niej korzystać – argumentując przy tym publicznie, że nie widzi nic złego w podmianie skinów, a skoro gra na to pozwala to czemu ma nie skorzystać z takiej możliwości, przecież w Workshopie nie ma żadnej niedozwolonej modyfikacji. I ponownie trudno się z takim „cwanym” graczem nie zgodzić, bowiem wina w całości leży po stronie twórców gry, którzy pozostawili otwartą furtkę dla uczciwych inaczej graczy.
Reasumując, jest źle i nie napawa mnie to optymizmem. Pozostaje żywić nadzieję, że w najbliższym czasie obrót spraw nabierze nowego kierunku a cały proceder zostanie ukrócony.
Co do samych aktualizacji. Jak zwykle przyniosły one modyfikacje poszczególnych map oraz zmiany w kosztach zakupu ekwipunku dla poszczególnych klas. Ponadto modyfikacjom uległ również tryb kooperacji, a dokładnie system AI, który osłabił nieco poziom botów. Z pełną listą zmian możecie zapoznać się tu i tu.
Na koniec rzecz dla mnie najważniejsza, czyli problem z serwerami. Wielu z Was na pewno zauważyło (kilka osób w tej sprawie do mnie również pisało), że od kliku dni nasze serwery są wyłączone. Powodem tego stanu rzeczy są problemy z plikami serwerowymi przeznaczonymi dla platformy Linux – o czym wspomniałem na wstępie tego artykułu. Pracujemy nad tym i staramy się rozwiązać ten problem, a o efektach naszej pracy zapewne Was poinformuję. Póki co nie pozostaje mi nic innego jak oddelegować Was do rozgrywki na innych serwerach.
O autorze: Z wykształcenia dziennikarz i politolog. Z zamiłowania gracz, żeglarz, wielki fan F1, snookera, tenisa, Pink Floyd i szeroko pojętego IT. Założyciel i redaktor naczelny serwisu Insurgency.pl.
Serwery właśnie się pojawiły w przeglądarce, czy to znak, że już działają na dobre?
Tak, działają na dobre. Jedyne na co musimy poczekać – to już nie jest zależne od Nas samych, to poprawna autoryzacja serwerów Linux'owych w kwestii kolekcjonowania statystyk/rankingów graczy. Póki co jest problem by serwery linux'owe otrzymały autoryzację i by gracze na tych serwerach expowali swój Pvp/Coop rank. Wczoraj do wczesnych godzin porannych testowaliśmy beta content i mam nadzieję, że po jego wprowadzeniu oficjalnie ten problem zniknie. Ale w końcu w Ins'a nie gra się dla statystyk, prawda?
Także zapraszam, bo chciałbym zacząć organizować regularne potyczki i by wreszcie na serwerze dominował polski język 🙂