Szafa Rebelianta, czyli koszulki, bluzy i gadżety

Masz ochotę wyróżnić się w tłumie? Koniecznie zajrzyj do naszego sklepu! Więcej...

Etapy rozwoju

Czyli o tym, jak tytuł ewoluował na przestrzeni ostatnich lat. Więcej...

Zdjęcia i filmy

Obejrzyj multimedialne materiały z gry! Więcej...

Insurgency WIKI

Czyli kompendium wiedzy dla starych wyjadaczy produkcji, jak i osób, które do dziś nie miały styczności z tytułem. Więcej...

New World Interactive

Oficjalna strona twórców gry. Więcej...

 

Aktualizacja gry – oficjalny Beta update #1

W dniu dzisiejszym światło dzienne ujrzał pierwszy, oficjalny Beta update gry. Zmian jest naprawdę wiele i bez dwóch zdań stanowią one milowy krok w ciągle trwającym procesie produkcji. Prócz nowych broni (ciężkie karabiny maszynowe), które zapowiedziane zostały już wcześniej, graczom został oddany do dyspozycji „stary” system składów – znany z pierwszej części gry, a wraz z nim zupełnie nowy mechanizm rozbudowy wyposażenia. Jakby tego było mało, producenci postanowili zmienić zupełnie wygląd tabeli wyników a wraz z nim cały interfejs gracza, który pozwala na większa swobodę przy wyborze uzbrojenia. A to jeszcze nie koniec dobrych wieści…

Poważnym zmianom uległ cały mechanizm gry. Można śmiało powiedzieć, że po wielu miesiącach testów, prób, komentarzy ze strony graczy, fizyka w grze ulegała znaczącej poprawie. Opanowanie broni wymaga dużej wprawy i przyzwyczajenia a sposób poruszania się gracza po mapie, nie pozostaje tu bez znaczenia. Bowiem jeśli jesteście przyzwyczajeni do ciągłego biegu czy skoków to zapomnijcie o celnym strzelaniu – jak to się potocznie mówi, to se ne da Pane Havranek. Z drugiej zaś strony, symulacja czy też implementacja powyższych zachowań, w odniesieniu do prawdziwego pola walki, nie jest przesadzona i co najważniejsze nie zniechęca do dalszej rozgrywki.


Wróćmy jednak do tematu systemu składów oraz interfejsu gracza. Jak widzicie na powyższych zrzutach, każda z drużyn posiada 4 osobne składy. Każdy skład natomiast posiada 4 różne klasy, dla których przypisane jest uzbrojenie. O ile w pierwszej części Insurgency, z góry skazani byliśmy na korzystanie z broni przypisanej dla poszczególnej z klas, o tyle w nowej wersji, każdy z graczy może dowolnie modyfikować swoje wyposażenie – w oparciu o dostępne/zdobyte punkty.

Kolejną nowością są zmiany w interfejsie gracza. Mimo, iż nie jest on jeszcze dopracowany, to już jest znacznie czytelniejszy i bardziej poręczny. A wszystko to za sprawą implementacji sprawdzonych i dopracowanych rozwiązań znanych z pierwszej części gry…, można by rzec: No, nareszcie!

Gracze w końcu doczekali się rzutu mapy sytuacyjnej a wraz z nią otrzymali dynamiczny podgląd pozycji swoich towarzyszy broni. A skoro mowa o towarzyszach broni, wprowadzone zmiany pozwalają na dynamiczne wyświetlanie nazw graczy przypisanych do tego samego składu co my. Ma to ułatwić a zarazem poprawić taktyczny aspekt rozgrywki.

Reasumując, może grze na dzień dzisiejszy daleko jest jeszcze do ideału, to jednak wprowadzone rozwiązania, które bądź co bądź znane są z innych tytułów, diametralnie zmieniają dotychczasową rozgrywkę. Muszę przyznać, że w końcu gra zaczyna smakować jak prawdziwa, stara, dobra rebelia.

Pełna lista wprowadzonych zmian znajduje się pod tym adresem, a poniżej film z oficjalnej prezentacji bety.

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. Z zamiłowania gracz, żeglarz, wielki fan F1, Snookera, Pink Floyd i szeroko pojętego IT. Założyciel i redaktor naczelny serwisu Insurgency.pl.

Facebook Twitter Google+  

Share
  • http://insurgency.cupsell.pl/