Szafa Rebelianta, czyli koszulki, bluzy i gadżety

Masz ochotę wyróżnić się w tłumie? Koniecznie zajrzyj do naszego sklepu! Więcej...

Etapy rozwoju

Czyli o tym, jak tytuł ewoluował na przestrzeni ostatnich lat. Więcej...

Zdjęcia i filmy

Obejrzyj multimedialne materiały z gry! Więcej...

Insurgency WIKI

Czyli kompendium wiedzy dla starych wyjadaczy produkcji, jak i osób, które do dziś nie miały styczności z tytułem. Więcej...

New World Interactive

Oficjalna strona twórców gry. Więcej...

 

Aktualizacja gry – Pre-release Update #1

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, dziś ukazała się długo wyczekiwana aktualizacja dla Insurgency, która jednocześnie rozpoczyna ostateczny etap przygotowań dla nadchodzącej premiery gry. Zmian jest naprawdę dużo i poniekąd na nowo trzeba oswoić się z pewnymi zasadami rozgrywki. Najważniejsza ze zmian wydaje się być zmiana koncepcji rozgrywki dla poszczególnych scenariuszy gry , co postaram się wyjaśnić w dalszej części artykułu. Natomiast ze zmian, które od razu rzucają się w oczy należy wymienić przebudowane menu gry oraz nowe, udoskonalone menu wyboru i konfiguracji klas. O ile samo menu gry przeszło niewielką rewolucję, o tyle menu klas ewoluowało znacznie, stając się teraz bardziej przyjazne i co najważniejsze w końcu zrozumiałe dla graczy, którzy pierwszy raz grają w grę.

Wróćmy zatem do poszczególnych scenariuszy rozgrywki. Do tej pory polityka studia NWI, w temacie jak powinny działać serwery gry była bliżej nieokreślona – chodź to niezbyt trafne określenie, bowiem gra cały czas ewoluowała dzięki szerokiemu wsparciu udzielanego ze strony społeczności . Gracze do tej pory mieli okazję korzystać m.in. z:

  • rozgrywki w trybie Realizmu oraz Normal dla wszystkich scenariuszy, w tym scenariuszy przeznaczonych dla rozgrywki Coop (gracze vs. bots)
  • rozgrywki w trybie połączonego Realizmu i Normal – powstał on w wyniku komentarzy oraz sugestii graczy i obowiązuje do dnia dzisiejszego. Mówiąc wprost, jest to tryb, w którym zostały „pogodzone” niektóre opcje ustawień dla serwerów bez zbędnego rozbijania ich na dwa tryby. Głównie chodziło by pogodzić mechanikę rozgrywki z trybu Realizmu z informacjami, które dostępne są dla gracza na serwerach w trybie Normal, takie jak informacja o likwidacji przeciwnika czy ujawnienie bądź ukrycie w tabeli wyników statystyk K/D. Również dla tego trybu pracy serwera, dostępne były wszystkie scenariusze rozgrywki

Od dziś całość ulegała znaczącej zmianie, choć nadal dla administratorów pozostaje otwarta furtka własnej, niepowtarzalnej konfiguracji serwera. Kontynuując, tryb dla serwerów pozostał ten sam, czyli wypadkowa z Realizmu i Normal, ale serwery otrzymały teraz dodatkową opcję konfiguracji w postaci przypisania danego serwera do zbioru poszczególnych scenariuszy rozgrywki, które mają obowiązywać na danym serwerze. Brzmi to trochę zagmatwanie, ale wbrew pozorom całość jest jasna i klarowana. Otóż, deweloperzy postanowili podzielić scenariusze rozgrywki, a co za tym idzie dostęp do poszczególnych map – ograniczając tym samym możliwość ich zmiany poprzez glosowanie na serwerze – na dwie klasy:

  • Tactical Operation w skład którego wchodzą: Firefight, VIP i Search & Destroy – w tych scenariuszach gracze nie otrzymują narodów w postaci punktów wsparcia. Ich ilość jest stała w zależności od wybranej klasy. Respawn graczy jest ograniczony i zdefiniowany z góry przez scenariusz – zazwyczaj gracz do dyspozycji ma jedno życie, chyba, że drużyna w której gra, bądź drużyna przeciwna, wypełni zadania zapisane w scenariuszu, wtedy następuję odrodzenie gracza.
  • Sustained Combat w skład którego wchodzi: Push, Skirmish, Strike i Coop – w tych scenariuszach gracze otrzymują nagrody w postaci punktów wsparcia, które przeznaczają do edycji posiadanego przez siebie ekwipunku. Wartość wyjściowa to 10 punktów. Ilość i czas odrodzeń gracza zdefiniowana jest z góry przez scenariusz. Wypełnianie zadań przypisanych do scenariusza dodatkowo przedłuża czas rozgrywki oraz dodaje nowe fale odrodzeń.

Decyzja wydaje się być słuszna, aczkolwiek gracze przyzwyczajeni są zazwyczaj, iż to oni decydują w co grać – jeśli zignoruje się ten fakt, to serwer będzie świecił pustkami. I tu z pomocą przychodzi furtka dla administratorów, o której wspomniałem wcześniej. Czyli wariant trzeci konfiguracji w stylu ‚róbta co chceta’, czyli swoboda w wyborze scenariusza rozgrywki oraz mapy na której chcemy grać – pod warunkiem, że dana mapa obsługuje wybrany przez Nas scenariusz. Jakby tego było mało, każdy administrator ma pełna swobodę przy konfiguracji poszczególnych scenariuszy rozgrywki, począwszy od ustawień czasowych, kończąc na ustawieniu początkowej wartości punktów wsparcia, którymi dysponuje gracz. Przyznać trzeba, że rozwiązanie to jest wręcz idealne i na 100% wpłynie pozytywnie na oryginalność i zróżnicowanie serwerów gry.

Kolejną istotną zmianą jest poprawa środowiska audio, czyli tego co w każdej grze odpowiedzialne jest za klimat. Gra otrzymała nowe komunikaty głosowe, które gracz słyszy gdy drużyna realizuje/wypełnia zadania przypisane do scenariuszy. Ponad to dla każdej ze stron konfliktu dodano unikatowe tło muzyczne, które towarzyszy graczom zarówno na początku jak i na końcu rundy. Poprawiono również dźwięk kroków generowany przez graczy oraz ogólny zasięg odgłosów generowanych przez broń czy eksplozję. Zmiany są naprawdę imponujące i poprawiły zdecydowanie odbiór/postrzeganie przez gracza obszaru na którym toczona jest rozgrywka. Wyraźnie odczuwalna jest głębia i kierunek dochodzącego do naszych uszu dźwięku.

Mniejszych zmian i poprawek, które eliminują dotychczasowe błędy jest naprawdę sporo, dlatego nie będę przytaczał ich wszystkich. Wolałem skupić się na istotnych zmianach, które mają znaczący wpływ na grę. Natomiast jeśli macie ochotę zapoznać się z pełną listą zmian, to odsyłam tu.

I to na tyle, nie pozostaje nam nic innego jak spotkać się na serwerze i cieszyć rozgrywką. Pamiętajcie również, że ten update może – ale nie musi, wygenerować nowe problemy, błędy. Dlatego też do czasu oficjalnej premiery, należy spodziewać się dużej ilości małych hotfix’ów, chodź póki co nikt, niczego nie zgłaszał.

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. Z zamiłowania gracz, żeglarz, wielki fan F1, Snookera, Pink Floyd i szeroko pojętego IT. Założyciel i redaktor naczelny serwisu Insurgency.pl.

Facebook Twitter Google+  

Share
  • Morelowy

    Błedzik
    „Od dziś całość ulegała znaczącej zmianie, chodź (choć/chociaż) nadal dla administratorów pozostaje otwarta furtka własnej, niepowtarzalnej konfiguracji serwera”

  • http://insurgency.cupsell.pl/