Dziś premiera Insurgency na Steam!
Zgodnie z zapowiedzią, o której wspomniałem kilka dni temu, dziś o godzinie 19:00 naszego czasu, nowa odsłona gry zadebiutuje oficjalnie w systemie Early Access na Steam. Gra, która nadal jest w fazie Alpha, ukaże się razem z 15 innymi tytułami dla wszystkich posiadaczy klienta Steam. O tym jaki jest aktualny etap prac i jakie poprawki wprowadza dzisiejsza premiera dowiecie się z poniższego tekstu, zapraszam do lektury.
Przez ostatnie kilka dni, producenci nie udostępniali graczom żadnych poprawek. Nie oznacza to jednak, że nic nie robili. Cały zespół skupił się na wyłapywaniu wszystkich potencjalnych błędów, tak by wersja gry, która zadebiutuje na Steam była dla przyszłych użytkowników w pełni grywalna i nie nastręczała frustrujących problemów. A oto lista zmian, które zadebiutują już dziś:
- nowy scenariusz gry Battle, który stanie się domyślnym trybem dla map District i Market – scenariusz opiera się na dynamicznej lini frontu walki,
- aktualizacje niemal dla wszystkich map wprowadzające drobne i większe zmiany, w tym zmiany dotyczące oświetlenia i efektu mgły,
- naprawiono poważny błąd w scenariuszu Coop, który powodował zapętlenie się serwera,
- dodano komendę „mp_coop_lobbysize” odpowiedzialną za prawidłowe funkcjonowanie ilości botów względem aktualnie grających graczy i wolnych slotów serwera,
- nowe dźwięki dla AK, M16, SKS i MP40,
- poprawiono odgłosy chodzenia,
- wprowadzono zupełnie nowe tekstury dla strony rebeliantów,
- naprawiono błędy w teksturach dla strony security – błędne wyświetlanie kabury dla broni,
- wprowadzono nowe tekstury dla broni SKS i AK,
- poprawiono ogólne błędy dźwięków,
- poprawiono synchronizację animacji względem ruchu gracza,
- poprawiono tzw. Skybox, który odpowiedzialny jest za generowanie efektów świetlnych słońca i księżyca
- zmieniono wygląd HUD,
- poprawiono prędkość przemieszczania się dla wszystkich klas,
- dodano polecenie sv_hud_scoreboard_draw_avatars odpowiedzialne za wyświetlanie się avatarów graczy w tabeli wyników,
- zmieniono upgrade broni – teraz luneta zbliżająca x4 może być przerzucana między broniami bez utraty zdobytych punktów wsparcia
- aktualizacja pakietu SDK
Trzeba przyznać, że lista zmian jest imponująca, ale… to nie wszystko. Producenci opublikowali ponadto pełną listę map oraz scenariuszy, które mogą być na nich rozgrywane:
Mapy oraz scenariusze dla gry sieciowej:
- Siege – Occupy, Firefight, Elimination
- Heights – Occupy, Firefight, Elimination
- Contact – Occupy, Firefight, Elimination
- Uprising – Occupy, Firefight, Elimination
- District – Battle, Occupy, Elimination
- Market – Battle, Occupy, Elimination
Mapy dla scenariusza Coop dla gry sieciowej i lokalnej:
- Siege
- Contact
- Uprising
I to by było na tyle. Ja od siebie dodam, że gra jest naprawdę warta swojej ceny. Łączy w sobie dynamikę Counter Strike’a z taktykę znaną z pierwszej cześć Insurgency. Jedyną wadą na dzień dzisiejszy jest brak nowych wersji, starych, poczciwych i lubianych map, które stanowiły esencję gry, takich jak Almaden, Buhriz czy Baghdad. Prace nad nimi jednak trwają, prowadzą je zarówno twórcy gry jak i sami gracze (znany w świecie ins’a team R.A.F, team Baloku oraz team LMC).
Na zakończenie, wszystkim nowym graczom przypominam, że dostępny jest już od pewnego czasu polski serwer gry, za którym stoi grupa |Polish Guns|.
Pamiętajcie, dziś godzina 19:00, Early Access na Steam. Do zobaczenia na polu walki!
Źródło: NWI
O autorze: Z wykształcenia dziennikarz i politolog. Z zamiłowania gracz, żeglarz, wielki fan F1, snookera, tenisa, Pink Floyd i szeroko pojętego IT. Założyciel i redaktor naczelny serwisu Insurgency.pl.