Szafa Rebelianta, czyli koszulki, bluzy i gadżety

Masz ochotę wyróżnić się w tłumie? Koniecznie zajrzyj do naszego sklepu! Więcej...

Etapy rozwoju

Czyli o tym, jak tytuł ewoluował na przestrzeni ostatnich lat. Więcej...

Zdjęcia i filmy

Obejrzyj multimedialne materiały z gry! Więcej...

Insurgency WIKI

Czyli kompendium wiedzy dla starych wyjadaczy produkcji, jak i osób, które do dziś nie miały styczności z tytułem. Więcej...

New World Interactive

Oficjalna strona twórców gry. Więcej...

 

DziÅ› trochÄ™ o twórczoÅ›ci graczy – czyli SDK w rÄ™kach spoÅ‚ecznoÅ›ci

Od premiery nowego Insurgency na platformie Steam minęło już trochÄ™ czasu. I chodź gra nadal ma status Alpha’y to na oficjalnym forum możemy spotkać siÄ™ z pierwszymi pracami spoÅ‚ecznoÅ›ci. SÄ… to  mapy, skiny oraz dźwiÄ™ki. Na uwagÄ™ zasÅ‚uguje fakt, iż wÅ›ród twórców custom’owego kontentu znajdujÄ… siÄ™ Polacy, którzy na swoim koncie majÄ… dwie ciekawe i co najważniejsze grywalne mapy, a to cieszy. Tyle tytuÅ‚em wstÄ™pu, a teraz zapraszam po szczegóły.

Na pierwszy ogieÅ„ idÄ… rimejki map Zagros, Korengal i Farah. Pierwsza z nich jest autorstwa Zandor’a, druga i trzecia autorstwa Hardcell’a. Mapy ciÄ…gle sÄ… na etapie budowy, chodź Korengal i Farah sÄ… już dostÄ™pne dla graczy, którzy mogÄ… je testować na oficjalnym serwerze klanu LMC.

O samych mapach nie ma co się rozpisywać, bowiem są dobrze znane wszystkim graczom Insurgency lokacje, które charakteryzują się przede wszystkim dużym obszarem rozgrywki. A oto kilka screenów:

Zagros
Korengal
Farah


Kolejnymi na naszej liÅ›cie sÄ… mapy Headquarter autorstwa klanu R.A.F. oraz Ins_Herat autorstwa Ridders. Pierwsza z nich, podobnie jak to miaÅ‚o miejsce w przypadku map Korengal i Farah, jest dostÄ™pna dla graczy na oficjalnym serwerze klanu. Sceneria rozgrywki utrzymana jest w nocnym klimacie na terenie zamkniÄ™tego obozu/bazy wojskowej – w dużym uproszczeniu. Druga mapa jest we wczesnej fazie budowy, nie mniej jednak zapowiada siÄ™ bardzo ciekawie – za pierwowzór mapy posÅ‚użyÅ‚o zdjÄ™cie z lotu ptaka prawdziwej lokacji. Niestety autor nie wspomina nic o nazwie i poÅ‚ożeniu wioski, która staÅ‚a siÄ™ pierwowzorem mapy. DomyÅ›lać siÄ™ jedynie możemy, że jest to gdzieÅ› na terenie Afganistanu. Mapa utrzymana jest w pustynnej scenerii i nastawiona bÄ™dzie na rozgrywkÄ™ typu close-combat.

Ins_Herat
Headquarter


Ostatnimi mapami,  na które warto zwrócić uwagę to mapa Maska autorstwa Seby oraz mapa Citi autorstwa Dude. Pierwsza z nich wzbudza dość duże kontrowersje wśród weteranów tytułu, z drugiej zaś strony cieszy się ogromną popularnością wśród nowych graczy. Mapa natomiast bez wątpienia jest jedną z najlepiej wyglądających lokacji na dzień dzisiejszy i chyba najbardziej dynamiczną mapą jaka do tej pory została udostępniona. I tu pojawia się ów kontrowersja, która dzieli graczy. Insurgency to gra, która przede wszystkim kładzie nacisk na grę zespołową, grając na tej mapie możemy od razu zapomnieć o jakiejkolwiek taktyce. Rozgrywka prowadzona jest w tak dynamicznym tempie, że przypomina to niemal rozgrywkę z Quake, a sama sceneria mapy jest wręcz klaustrofobiczna.

Mapa Citi natomiast, to zupeÅ‚nie przeciwny biegun w porównaniu do Maski. To lokacja, która swoimi korzeniami siÄ™ga do dobrze znanej wszystkim fanom gier FPS gry America’s Army, a dokÅ‚adnie mapy SF Extraction, która przez ekspertów uznawana jest za najlepszÄ… mapÄ™ multi jaka kiedykolwiek powstaÅ‚a do rozgrywki taktycznej. Gameplay w Citi prowadzony jest w sposób rozważny i spokojny. Nie ma tu miejsca na typowy rush czy nieprzemyÅ›lane posuniÄ™cia. DrogÄ™ do sukcesu stanowi dobrze zorganizowany teamplay. Mapa, ciÄ…gle jeszcze w wersji testowej, dostÄ™pna jest na oficjalnym serwerze |PolishGuns|. Na zakoÅ„czenie dodam tylko, że autorem mapy w wersji dla Insurgency jest nasz, rodzimy gracz z Polski.

Maska
City


Przyszedł czas by poruszyć temat skinów dla modeli. Autorami prac są Aeneas2020 oraz HTF i trzeba przyznać, że stworzone przez nich nowe skiny dla postaci robią ogromne wrażenie wśród graczy. Pierwowzorem dla prac, jak to zwykle bywa w takich przypadka, są oryginalne wzory kamuflaży stosowane przez poszczególne siły wojskowe. Wszystkie prace znajdziecie pod tym adresem. Poniżej kilka wybranych screenshotów:


OstatniÄ… rzeczÄ…, która chciaÅ‚bym siÄ™ z Wami podzielić, to paczka podmieniajÄ…ca oryginalne dźwiÄ™ki broni w grze autorstwa SUICIDAL. Autor w przeszÅ‚oÅ›ci tworzyÅ‚ podobne soundpacki co gwarantuje ich wysoki poziom a przede wszystkim oznacza to, iż projekt bÄ™dzie stale rozwijany. Paczka do pobrania wystÄ™pujÄ™ w dwóch wersjach – pierwsza z nich to typowy instalator, druga to spakowany katalog z instrukcjÄ… instalacji. Jak bardzo różniÄ… siÄ™ one od tych standardowych oferowanych w grze możecie siÄ™ przekonać na poniższym filmie:


Na zakończenie by nie było tak słodko wypada wspomnieć o jednej, no może dwóch rzeczach. Dokumentacja oraz wsparcie dla SDK jest słabe, by nie nadużyć tu określenia żadne. Ponadto producenci gry mają dziwny zwyczaj wprowadzania zmian w istniejącym już nazewnictwie poszczególnych obiektów, co skutkuje niestety częstymi błędami na mapach oraz przyprawia o ból głowy twórców, którzy skazani są na ciągłe monitorowanie swojego kontentu. Pozostaje zatem żywić nadzieję, że w niedalekiej przyszłości cała ta sytuacja w jakiś sposób się ustabilizuje, a twórcy uraczą nas nowymi, autorskimi dziełami.

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. Z zamiłowania gracz, żeglarz, wielki fan F1, Snookera, Pink Floyd i szeroko pojętego IT. Założyciel i redaktor naczelny serwisu Insurgency.pl.

Facebook Twitter Google+  

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

  • http://insurgency.cupsell.pl/