Szafa Rebelianta, czyli koszulki, bluzy i gadżety

Masz ochotę wyróżnić się w tłumie? Koniecznie zajrzyj do naszego sklepu! Więcej...

Etapy rozwoju

Czyli o tym, jak tytuł ewoluował na przestrzeni ostatnich lat. Więcej...

Zdjęcia i filmy

Obejrzyj multimedialne materiały z gry! Więcej...

Insurgency WIKI

Czyli kompendium wiedzy dla starych wyjadaczy produkcji, jak i osób, które do dziś nie miały styczności z tytułem. Więcej...

New World Interactive

Oficjalna strona twórców gry. Więcej...

 

Dziś trochę o twórczości graczy – czyli SDK w rękach społeczności

Od premiery nowego Insurgency na platformie Steam minęło już trochę czasu. I chodź gra nadal ma status Alpha’y to na oficjalnym forum możemy spotkać się z pierwszymi pracami społeczności. Są to  mapy, skiny oraz dźwięki. Na uwagę zasługuje fakt, iż wśród twórców custom’owego kontentu znajdują się Polacy, którzy na swoim koncie mają dwie ciekawe i co najważniejsze grywalne mapy, a to cieszy. Tyle tytułem wstępu, a teraz zapraszam po szczegóły.

Na pierwszy ogień idą rimejki map Zagros, Korengal i Farah. Pierwsza z nich jest autorstwa Zandor’a, druga i trzecia autorstwa Hardcell’a. Mapy ciągle są na etapie budowy, chodź Korengal i Farah są już dostępne dla graczy, którzy mogą je testować na oficjalnym serwerze klanu LMC.

O samych mapach nie ma co się rozpisywać, bowiem są dobrze znane wszystkim graczom Insurgency lokacje, które charakteryzują się przede wszystkim dużym obszarem rozgrywki. A oto kilka screenów:

Zagros
Korengal
Farah


Kolejnymi na naszej liście są mapy Headquarter autorstwa klanu R.A.F. oraz Ins_Herat autorstwa Ridders. Pierwsza z nich, podobnie jak to miało miejsce w przypadku map Korengal i Farah, jest dostępna dla graczy na oficjalnym serwerze klanu. Sceneria rozgrywki utrzymana jest w nocnym klimacie na terenie zamkniętego obozu/bazy wojskowej – w dużym uproszczeniu. Druga mapa jest we wczesnej fazie budowy, nie mniej jednak zapowiada się bardzo ciekawie – za pierwowzór mapy posłużyło zdjęcie z lotu ptaka prawdziwej lokacji. Niestety autor nie wspomina nic o nazwie i położeniu wioski, która stała się pierwowzorem mapy. Domyślać się jedynie możemy, że jest to gdzieś na terenie Afganistanu. Mapa utrzymana jest w pustynnej scenerii i nastawiona będzie na rozgrywkę typu close-combat.

Ins_Herat
Headquarter


Ostatnimi mapami,  na które warto zwrócić uwagę to mapa Maska autorstwa Seby oraz mapa Citi autorstwa Dude. Pierwsza z nich wzbudza dość duże kontrowersje wśród weteranów tytułu, z drugiej zaś strony cieszy się ogromną popularnością wśród nowych graczy. Mapa natomiast bez wątpienia jest jedną z najlepiej wyglądających lokacji na dzień dzisiejszy i chyba najbardziej dynamiczną mapą jaka do tej pory została udostępniona. I tu pojawia się ów kontrowersja, która dzieli graczy. Insurgency to gra, która przede wszystkim kładzie nacisk na grę zespołową, grając na tej mapie możemy od razu zapomnieć o jakiejkolwiek taktyce. Rozgrywka prowadzona jest w tak dynamicznym tempie, że przypomina to niemal rozgrywkę z Quake, a sama sceneria mapy jest wręcz klaustrofobiczna.

Mapa Citi natomiast, to zupełnie przeciwny biegun w porównaniu do Maski. To lokacja, która swoimi korzeniami sięga do dobrze znanej wszystkim fanom gier FPS gry America’s Army, a dokładnie mapy SF Extraction, która przez ekspertów uznawana jest za najlepszą mapę multi jaka kiedykolwiek powstała do rozgrywki taktycznej. Gameplay w Citi prowadzony jest w sposób rozważny i spokojny. Nie ma tu miejsca na typowy rush czy nieprzemyślane posunięcia. Drogę do sukcesu stanowi dobrze zorganizowany teamplay. Mapa, ciągle jeszcze w wersji testowej, dostępna jest na oficjalnym serwerze |PolishGuns|. Na zakończenie dodam tylko, że autorem mapy w wersji dla Insurgency jest nasz, rodzimy gracz z Polski.

Maska
City


Przyszedł czas by poruszyć temat skinów dla modeli. Autorami prac są Aeneas2020 oraz HTF i trzeba przyznać, że stworzone przez nich nowe skiny dla postaci robią ogromne wrażenie wśród graczy. Pierwowzorem dla prac, jak to zwykle bywa w takich przypadka, są oryginalne wzory kamuflaży stosowane przez poszczególne siły wojskowe. Wszystkie prace znajdziecie pod tym adresem. Poniżej kilka wybranych screenshotów:


Ostatnią rzeczą, która chciałbym się z Wami podzielić, to paczka podmieniająca oryginalne dźwięki broni w grze autorstwa SUICIDAL. Autor w przeszłości tworzył podobne soundpacki co gwarantuje ich wysoki poziom a przede wszystkim oznacza to, iż projekt będzie stale rozwijany. Paczka do pobrania występuję w dwóch wersjach – pierwsza z nich to typowy instalator, druga to spakowany katalog z instrukcją instalacji. Jak bardzo różnią się one od tych standardowych oferowanych w grze możecie się przekonać na poniższym filmie:


Na zakończenie by nie było tak słodko wypada wspomnieć o jednej, no może dwóch rzeczach. Dokumentacja oraz wsparcie dla SDK jest słabe, by nie nadużyć tu określenia żadne. Ponadto producenci gry mają dziwny zwyczaj wprowadzania zmian w istniejącym już nazewnictwie poszczególnych obiektów, co skutkuje niestety częstymi błędami na mapach oraz przyprawia o ból głowy twórców, którzy skazani są na ciągłe monitorowanie swojego kontentu. Pozostaje zatem żywić nadzieję, że w niedalekiej przyszłości cała ta sytuacja w jakiś sposób się ustabilizuje, a twórcy uraczą nas nowymi, autorskimi dziełami.

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. Z zamiłowania gracz, żeglarz, wielki fan F1, Snookera, Pink Floyd i szeroko pojętego IT. Założyciel i redaktor naczelny serwisu Insurgency.pl.

Facebook Twitter Google+  

Share
  • http://insurgency.cupsell.pl/