Pierwsze koty za płoty, czyli jak gra została przyjęta przez graczy

Od oficjalnej premiery minęło raptem 4 dni a gra już wskoczyÅ‚a na listÄ™ bestsellerów na Steam i stale utrzymuje siÄ™ w topie. Graczy z dnia na dzieÅ„ przybywa a ich Å›rednia na dzieÅ„ wynosi blisko 2000. To niezÅ‚y wynik zważywszy, że gra praktycznie nie posiadaÅ‚a kampanii reklamowej. Serwery rosnÄ… jak grzyby po deszczu, matchmaking dziaÅ‚a wybornie, choć zdarzajÄ… siÄ™ pewne problemy gdy gracze Å‚Ä…czÄ… siÄ™ z serwerami Linux’owymi…, ahh ten nieszczÄ™sny Linux.

Najważniejszy jednak jest pewien niepodważalny fakt, coraz wiÄ™cej ludzi grajÄ…cych w konkurencyjne fps’y wypowiada siÄ™ pochlebnie o Insurgency i zamierza na staÅ‚e zagoÅ›cić na serwerach. Rodzi to jednak pewien problem, na forum gry pojawia siÄ™ coraz wiÄ™cej gÅ‚osów by serwery domyÅ›lnie pokazywaÅ‚ ratio K/D oraz by dla graczy byÅ‚a widoczna informacja o likwidacji przeciwnika. Dla weteranów tytuÅ‚u pomysÅ‚ ten jest nie do przyjÄ™cia, bowiem kłóci siÄ™ to z filozofiÄ… rozgrywki jakÄ… reprezentuje gra, gdzie cel uÅ›wiÄ™ca Å›rodki a pojedyncze statystyki graczy sÄ… na drugim planie. Cóż zrobić, takie życie, każdemu nie da siÄ™ wszak dogodzić i czasem trzeba przyjąć zasady narzucone przez – w tym przypadku – mniejszość. CaÅ‚a sprawa póki co jest jeszcze dyskutowana a ostateczna decyzja jeszcze nie zapadÅ‚a. Warto wspomnieć, że administratorzy serwerów posiadajÄ… możliwość wÅ‚Ä…czenia tych komunikatów, jednak wiÄ™kszość z nich to stara gwardia, która twardo trzyma siÄ™ pewnych reguÅ‚.

A skoro mowa o serwerach to aktualnie serwis Insurgency.pl posiada 3 serwery, które dziaÅ‚ajÄ… we wszystkich możliwych trybach. Na serwerach wÅ‚Ä…czone jest ratio K/D oraz informacja o likwidacji przeciwnika. Komunikacja gÅ‚osowa odbywa siÄ™ przy ustawieniach 3DVOIP. DostÄ™pna jest też komunikacja tekstowa pomiÄ™dzy graczami żywymi a polegÅ‚ymi – bez ograniczeÅ„ na drużynÄ™. Wybór takiej konfiguracji podyktowany jest po prostu czystÄ… logikÄ…, gdzie na dzieÅ„ dzisiejszy wiÄ™kszość graczy poznaje grÄ™ – przy okazji pomaga to w obniżeniu poziomu frustracji. W planach jest również kolejny serwer, skonfigurowany poza listÄ… matchmaking’owÄ… i który swojÄ… konfiguracjÄ… nawiÄ…zywać bÄ™dzie do starych zasad Insurgency – czyli coÅ› dla bardziej zaawansowanych graczy. DostÄ™pne bÄ™dÄ… na nim wszystkie możliwe scenariusze rozgrywki oraz niestandardowe mapy.

Jest też kolejna dobra wiadomość dla klanów oraz spoÅ‚ecznoÅ›ci graczy. Jeden z polskich hostingów w najbliższym czasie na 99% wprowadzi do swojej oferty serwery Insurgency. Nazwy hostingu póki co nie podam, aczkolwiek powiem tyle, że serwer owej firmy dziaÅ‚a i można na nim grać – serwer zostaÅ‚ skonfigurowany przez mojÄ… skromnÄ… osobÄ™ i aktualnie testowana jest maszyna na której miaÅ‚by stać docelowe serwery gry – powiem wiÄ™cej, serwer stoi na Linux’ie i nie ma z nim żadnych problemów, co z kolei zapewne ucieszy wielu z Was.

KontynuujÄ…c wÄ…tek serwerowy chciaÅ‚bym serdecznie polecić ciekawe rozwiÄ…zania skryptowe – nie tylko dla serwerów Insurgency, ale dla wszystkich serwerów bazujÄ…cych na silniku Source, napisane przez niejakiego Daniela Gibbs’a. RozwiÄ…zania te bardzo uÅ‚atwiajÄ… pracÄ™ z serwerami w przypadku gdy myÅ›limy o wÅ‚asnym hostingu i nie dysponujemy zaawansowanym panelem typu TCAdmin.

To tyle na dziś, piszcie, komentujcie, pytajcie. Jeśli natkniecie się na jakieś problemy w pracy serwerów to proszę zgłaszajcie to na stronie o serwerach bądź na grupie Steam.

Pozdrawiam i do zobaczenia na polu walki!

Share
0 0 votes
Ocena
Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
  • https://insurgency.cupsell.pl/