Aktualizacja gry – Beta update #6

[label type=”label” style=”info” title=”Status gry”] Dosłownie przed paroma minutami został udostępniony kolejny update dla gry. Większość wprowadzonych zmian tym razem skupia się na samym gamplay’u, a mówiąc wprost najwięcej uwagi poświęcono modyfikacjom map, zasadom scenariuszy rozgrywki oraz mechanizmowi odpowiedzialnemu za inteligencję botów w trybie Coop. I trzeba po raz kolejny przyznać, że zespół deweloperów oraz społeczność graczy, która niestrudzenie wspiera twórców podsuwając im swoje pomysł oraz uwagi, wykonali kawał dobrej roboty. Ale do rzeczy…
Ze zmian godnych uwagi w dzisiejszym update’cie nalezy wymienić:
- aktualizację dla map: Market, District, Ministry, Heights i Buhriz
- dodanie paska wagi i nazwy slotów w interfejsie gracza
- zmieniono zasadę przejmowania obiektów na mapie – im więcej osób z drużyny przejmuje punkt tym szybciej to następuje
- mapy Heights i Buhriz dostępne są teraz również w scenariuszu Skirmish
- poprawiono błąd, który umożliwiał oddanie strzału z wyrzutni RPG podczas skoku
- zmieniono zasadę w scenariuszu Battle, od teraz przejęcie środkowego obiektu na mapie, przesuwa miejsce odrodzenia zespołu do przodu o jeden punkt względem pozycji wyjściowej
- dodano możliwość zdefiniowania klawisza odpowiedzialnego za aktywacji/podgląd mapy taktycznej
- poprawiono model wraku UH-70, który generował tzw. collision models
- naprawiono błąd związany ze zmianą map, który losowo generował powrót do domyślnego scenariusza rozgrywki dla danej mapy
- boty komentują wydarzenia w zależności od sytuacji na mapie (!), co w znacznym stopniu wpływa na klimat gry
- poprawiono zachowanie botów, które teraz jest znacznie mniej przewidywalne
- reakcje botów oparte są teraz na odległości względem gracza – ulepszono funkcje słuchu, odgłosu kroków
- boty podczas ataku przemieszczają się w najbardziej dogodne i strategiczne miejsca na mapie
I co?, robi wrażenie? Coś Wam powiem i możecie mi wierzyć na słowo, od dziś stwierdzenie adresowane pod kierunkiem graczy potocznie zwanych mało ogarniętymi, czyli: idź kolego potrenuj z botami, nabiera zupełnie nowego znaczenia. I nic tu nie jest przesadzone. Zaimplementowany mechanizm kontroli botów – już na tym etapie, śmiało można uznać za wirtualnego sparing partnera z górnej pułki, co wydaje się być istotne dla klanów/zespołów, które testują różne warianty rozgrywki a nie zawsze mają z kim.
Pełna lista aktualizacji znajduje się pod tym adresem.
O autorze: Z wykształcenia dziennikarz i politolog. Z zamiłowania gracz, żeglarz, wielki fan F1, snookera, tenisa, Pink Floyd i szeroko pojętego IT. Założyciel i redaktor naczelny serwisu Insurgency.pl.