Aktualizacja gry – Beta update #6
[label type=”label” style=”info” title=”Status gry”] DosÅ‚ownie przed paroma minutami zostaÅ‚ udostÄ™pniony kolejny update dla gry. WiÄ™kszość wprowadzonych zmian tym razem skupia siÄ™ na samym gamplay’u, a mówiÄ…c wprost najwiÄ™cej uwagi poÅ›wiÄ™cono modyfikacjom map, zasadom scenariuszy rozgrywki oraz mechanizmowi odpowiedzialnemu za inteligencjÄ™ botów w trybie Coop. I trzeba po raz kolejny przyznać, że zespół deweloperów oraz spoÅ‚eczność graczy, która niestrudzenie wspiera twórców podsuwajÄ…c im swoje pomysÅ‚ oraz uwagi, wykonali kawaÅ‚ dobrej roboty. Ale do rzeczy…
Ze zmian godnych uwagi w dzisiejszym update’cie nalezy wymienić:
- aktualizacjÄ™ dla map: Market, District, Ministry, Heights i Buhriz
- dodanie paska wagi i nazwy slotów w interfejsie gracza
- zmieniono zasadÄ™ przejmowania obiektów na mapie – im wiÄ™cej osób z drużyny przejmuje punkt tym szybciej to nastÄ™puje
- mapy Heights i Buhriz dostępne są teraz również w scenariuszu Skirmish
- poprawiono błąd, który umożliwiał oddanie strzału z wyrzutni RPG podczas skoku
- zmieniono zasadę w scenariuszu Battle, od teraz przejęcie środkowego obiektu na mapie, przesuwa miejsce odrodzenia zespołu do przodu o jeden punkt względem pozycji wyjściowej
- dodano możliwość zdefiniowania klawisza odpowiedzialnego za aktywacji/podgląd mapy taktycznej
- poprawiono model wraku UH-70, który generował tzw. collision models
- naprawiono błąd związany ze zmianą map, który losowo generował powrót do domyślnego scenariusza rozgrywki dla danej mapy
- boty komentują wydarzenia w zależności od sytuacji na mapie (!), co w znacznym stopniu wpływa na klimat gry
- poprawiono zachowanie botów, które teraz jest znacznie mniej przewidywalne
- reakcje botów oparte sÄ… teraz na odlegÅ‚oÅ›ci wzglÄ™dem gracza – ulepszono funkcje sÅ‚uchu, odgÅ‚osu kroków
- boty podczas ataku przemieszczajÄ… siÄ™ w najbardziej dogodne i strategiczne miejsca na mapie
I co?, robi wrażenie? CoÅ› Wam powiem i możecie mi wierzyć na sÅ‚owo, od dziÅ› stwierdzenie adresowane pod kierunkiem graczy potocznie zwanych maÅ‚o ogarniÄ™tymi, czyli: idź kolego potrenuj z botami, nabiera zupeÅ‚nie nowego znaczenia. I nic tu nie jest przesadzone. Zaimplementowany mechanizm kontroli botów – już na tym etapie, Å›miaÅ‚o można uznać za wirtualnego sparing partnera z górnej puÅ‚ki, co wydaje siÄ™ być istotne dla klanów/zespołów, które testujÄ… różne warianty rozgrywki a nie zawsze majÄ… z kim.
Pełna lista aktualizacji znajduje się pod tym adresem.
O autorze: Z wykształcenia dziennikarz i politolog. Z zamiłowania gracz, żeglarz, wielki fan F1, snookera, tenisa, Pink Floyd i szeroko pojętego IT. Założyciel i redaktor naczelny serwisu Insurgency.pl.