ZeszÅ‚y tydzieÅ„, to dla Insurgency tydzieÅ„ pokaźnych zmian – o czym zapewne wiÄ™kszość z Was już zdoÅ‚aÅ‚a siÄ™ przekonać. Gra otrzymaÅ‚a spory update i szybki hotfix, którego celem byÅ‚a naprawa bÅ‚Ä™du zwiÄ…zanego z hitbox’ami. Jak zwykle przy tego typu aktualizacji, wiÄ™kszość map zostaÅ‚a poprawiona lub lekko zmodyfikowana. Jednak najwiÄ™ksze zmiany jaki zostaÅ‚y wprowadzone wraz z aktualizacjÄ…, to zupeÅ‚na przebudowa oficjalnych playlist i przypisanych do nich scenariuszy rozgrywki.
Zmiany zwiÄ…zane z playlist’ami to poniekÄ…d powrót do korzeni, z czego osobiÅ›cie siÄ™ cieszÄ™. Mamy zatem:
- Sustained Combat – rozgrywka PvP z wieloma odrodzeniami by potyczki byÅ‚y bardziej epickie (Push, Occupy, Skirmish, Strike);
- Tactical Operations – rozgrywka PvP oparta na realizacji konkretnych zadaÅ„, gdzie gracze na ogól posiadajÄ… jedno życie na rundÄ™ a ich powrót do rozgrywki uzależniony jest od poczynaÅ„ graczy pozostaÅ‚ych przy życiu (Ambush, Elimination, FireFight);
- Elite Coop – nowy tryb rozgrywki przeciwko botom, kÅ‚adÄ…cy nacisk na taktyczne poczynania graczy;
- Hardcore Coop – nowy tryb rozgrywki przeciwko botom, w skrócie totalny hardcore gdzie wszystkie chwyty i bronie sÄ… dozwolone a boty dajÄ… nieźle popalić.
WspominajÄ…c o nowym podziale playlist, trzeba wspomnieć o nowych scenariuszach rozgrywki oraz o drobnych zmianach w już istniejÄ…cych. Otóż, do rozgrywek w trybie Coop powróciÅ‚ scenariusz Outpost, który jakiÅ› czas temu na krótko i w ramach testów zagoÅ›ciÅ‚ w grze. W tym scenariuszu zadaniem graczy jest obrona swojej bazy i znajdujÄ…cego siÄ™ w niej skÅ‚adu broni, przed nastÄ™pujÄ…cymi po sobie falami ataków – chyba nie muszÄ™ dodawać, iż kolejne fale sÄ… coraz cięższe i nastÄ™pujÄ… po sobie w coraz to krótszych odstÄ™pach czasowych.
Zupełnie nowym scenariuszem rozgrywki w trybie PvP jest scenariusz Elimination. W swoich założeniach jest on bardzo podobny do scenariusza o którym wspomniałem akapit wyżej. Różnica jest taka, że w tym przypadku do potyczki stają na przeciw siebie dwie drużyny złożone z graczy. Zadaniem jednych jest zniszczyć jeden z dwóch dostępnych na mapie składów broni.
Kompletnej przebudowie uległ scenariusz Strike, który do tej pory znajdował się w rozgrywce bazującej na jednym życiu, czyli Tactical Operations. Teraz rozgrywka w tym scenariuszu trafiła do puli Sustained Combat, a drogą do zwycięstwa jest zniszczenie wszystkich trzech obiektów na mapie przez jedną ze stron konfliktu.
To tyle w telegraficznym skrócie i z małym poślizgiem czasowym. Bardziej wnikliwych odsyłam do pełnej listy zmian pod tym adresem. Resztę jak zwykle zapraszam na serwery.
O autorze: Z wykształcenia dziennikarz i politolog. Z zamiłowania gracz, żeglarz, wielki fan F1, snookera, tenisa, Pink Floyd i szeroko pojętego IT. Założyciel i redaktor naczelny serwisu Insurgency.pl.