Szafa Rebelianta, czyli koszulki, bluzy i gadżety

Masz ochotę wyróżnić się w tłumie? Koniecznie zajrzyj do naszego sklepu! Więcej...

Etapy rozwoju

Czyli o tym, jak tytuł ewoluował na przestrzeni ostatnich lat. Więcej...

Zdjęcia i filmy

Obejrzyj multimedialne materiały z gry! Więcej...

Insurgency WIKI

Czyli kompendium wiedzy dla starych wyjadaczy produkcji, jak i osób, które do dziś nie miały styczności z tytułem. Więcej...

New World Interactive

Oficjalna strona twórców gry. Więcej...

 

Duży update gry – 1.2 GB

Dziś studio NWI wydało kolejny update dla gry. Tym razem aktualizacja jest naprawdę duża, bowiem całość waży 1.2 GB. Wydawać się może to trochę przesadne, bo brzmi to niemal jak zmiana jednej trzeciej zawartości dotychczasowego kontentu gry, jednak tak naprawdę chodzi o coś zupełnie innego. Waga całości podyktowana jest zmianami i poprawną implementacją systemu zabezpieczeń VAC oraz implementacji custom’owej zawartości przy wykorzystaniu formatu VPK (sv_pure 1/2). Dodatkowo producenci opracowali swój własny system ban listy, który został dodany do wszystkich serwerów – jest to globalna baza Steam ID graczy, którzy zostali przyłapani na oszukiwaniu. Brzmi to bardzo obiecująco, tym bardziej, że baza stale będzie powiększana i aktualizowana, co ułatwi w znacznym stopniu pracę administratorom serwerów, którzy do tej pory musieli posiłkować się zewnętrznymi rozwiązaniami.

Kolejne ciekawy zmiany, które ujrzały światło dzienne to tłumaczenia dla gry. No może nie do końca, bowiem z niewiadomych przyczyn mimo implementacji różnych języków, gracze ciągle mają dostęp tylko do angielskiej wersji. A sposób, który kilka dni temu opublikowaliśmy na uzyskanie polskiej wersji językowej, przestał działać. Zatem nie pozostaje Nam nic innego jak czekać na hotfix’a.

Tradycją już jest, że producenci z każdym nowym update’em raczą Nas zmianami na mapach. I tym razem nie jest inaczej, jak się możecie domyślać. Kilka map zostało w dość znaczny sposób zmienionych – do tego stopnia, że trzeba na nowo opracować taktyki poruszania się po nich. Zmianom uległy również mapy przeznaczone dla trybu Kooperacji, także uważajcie na siebie. A skoro mowa o Kooperacji i botach, dotychczasowa konfiguracja botów również została zmieniona. Do tej pory boty ustawione były w systemie stopniowego podnoszenia trudności od 0 do 2. Od dziś system ten działa w skali 1 do 3 – im dalej w głąb mapy, tym boty trudniejsze.

Ulepszeniu uległo również menu rozkazów jakimi dysponuje gracz. A dokładnie rzecz ujmując dodano nowe komendy takie jak „Affirmative” i „Negative” oraz dodano możliwość odznaczenia wcześniej wybranego punktu – w skrócie cofnięcie rozkazu (dostępne tylko w przypadku bycia liderem zespołu).

Zmianie uległy również hitbox’y oraz konfiguracja FOV, która teraz za maksymalną wartość może przyjąć 110. O ile ta druga zmiana to same korzyści i chwała za to producentom, którzy pomyśleli o graczach korzystających z baaardzo dużych monitorów czy telewizorów, o tyle sprawa ze zmianą hitbox’ow ostro namieszała by nie użyć mocniejszego stwierdzenia. Powiem wprost, są skopane, co najlepiej widać w momencie celowania w głowę przeciwnika. Przesunięcie na moje oko, które zna tą grę od podszewki wynosi jakieś 10-15 px. Ma się nieodparte wrażenie, że postacie graczy zostały za bardzo „oszparowane” – używając określenia dtp. Zresztą sami sprawdźcie i podzielcie się swoją opinią.

Zmian jest naprawdę dużo i warto zapoznać się z nimi w pełnym changelog’u dostęnym pod tym adresem.

Pozdrawiam i do zobaczenia na serwerach.

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. Z zamiłowania gracz, żeglarz, wielki fan F1, Snookera, Pink Floyd i szeroko pojętego IT. Założyciel i redaktor naczelny serwisu Insurgency.pl.

Facebook Twitter Google+  

Share
  • http://insurgency.cupsell.pl/