Szafa Rebelianta, czyli koszulki, bluzy i gadżety

Masz ochotę wyróżnić się w tłumie? Koniecznie zajrzyj do naszego sklepu! Więcej...

Etapy rozwoju

Czyli o tym, jak tytuł ewoluował na przestrzeni ostatnich lat. Więcej...

Zdjęcia i filmy

Obejrzyj multimedialne materiały z gry! Więcej...

Insurgency WIKI

Czyli kompendium wiedzy dla starych wyjadaczy produkcji, jak i osób, które do dziś nie miały styczności z tytułem. Więcej...

New World Interactive

Oficjalna strona twórców gry. Więcej...

 

Early Access za Nami, pora na podsumowanie

Za Nami udany start, jednak by tradycji stało się zadość, rzecz jasna musiały wystąpić drobne problemy techniczne. Na szczęście dotyczyły one samego stream’a a nie gry i zostały szybko naprawione. Widzowie dopisali, serwer wytrzymał a gracze mieli niezłą zabawę. Pora na kilka zdań podsumowania. Nie będzie ich za wiele z racji późnej lub jak kto woli wczesnej godziny. Po prostu zbiorę wszystko do kupy i postaram się by było to jasne i zwięzłe – przynajmniej mam taką nadzieję…

Ważne! Gra na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy ulegała znaczącym modyfikacjom, dlatego też część informacji jest już nieaktualna. By zapoznać się ze wszystkimi zmianami jakie zostały wprowadzone w tym czasie, zachęcam do lektury materiałów znajdujących się w kategorii O Insurgency.

Co wiemy na pewno?

Otóż znamy wymagania gry od strony sprzętowej, o czym wspomniałem w tym wpisie. Znamy również dostępne oraz przyszłe tryby rozgrywki. Znamy cenę gry i dokładnie wiemy za co płacimy – wątek z aktualnymi informacji dla kupujących znajduje się pod tym adresem.

Czego nie wiemy ?

Jak nowa odsłona gry zostanie przyjęta, po pierwsze, przez zagorzałych fanów i starych wyjadaczy tytułu?, po drugie, ilu nowych graczy zaskarbi sobie tytuł?…

Tryby rozgrywki

Nowa odsłona to nowe możliwości. O ile w pierwszej wersji mieliśmy do czynienia z dwoma trybami rozgrywki – Freefight i Push, o tyle nowa część dodaje nam dwa, nowe scenariusze. Są nimi Occupy oraz Elimination. Ale do rzeczy.

Tryb Occupy

  • na mapie znajdują się 3 obiekty
  • każda z drużyn rozpoczyna rozgrywkę z pozycji neutralnej
  • każda z drużyn zdobywa punkty za ochronę obiektu – im więcej i dłużej obiektów kontroluje drużyna, tym szybciej kumulowany są punkty
  • wygrywa drużyna, która jako pierwsza zdobędzie 1000 punków

Sposób naliczania punktów:

  • 0 obiektów = 0 punktów na sekundę
  • 1 obiekt = 1 punkt na sekundę
  • 2 obiekty = 3 punkty na sekundę
  • 3 obiekty = 6 punktów na sekundę

Tryb Elimination

Można by rzec, że to takie połączenie trybu Team Death Match oraz Capture The Flag, ale nie do końca. Zasada rozgrywki polega na likwidacji graczy z przeciwnej drużyny, przy czym każdy z graczy ma tylko jedno życie na rundę. By wygrać mecz, należy zlikwidować wszystkich graczy drużyny przeciwnej, lub zdobyć przedmiot i przetransportować go do punktu respawnu drużyny przeciwnej.

Firefight

  • na mapie znajduje się 5 obiektów
  • rozgrywkę wygrywa drużyna, która jako pierwsza zdobędzie kontrolę nad wszystkimi obiektami
  • jeśli czas przeznaczony na rozgrywkę upłynie, wygrywa drużyna, która aktualnie posiada więcej punktów pod kontrolą

Push [aktualnie w przygotowaniu]

Klasyczny tryb rozgrywki znany z pierwszej części gry. Jedna z drużyn broni punktów na mapie podczas gdy druga drużyna, w tym samym czasie stara się je zdobyć.

Dwa nowe scenariusze są naprawdę ciekawe. Occupy to tryb nastawiony na bardzo dynamiczną rozgrywkę, jedyne co mi przychodzi na myśl by dokonać porównania, to widok typowych zamieszek ulicznych z jakimi stykamy się w relacjach  telewizyjnych. Elimination natomiast jest jego totalnym przeciwieństwem. To tryb w którym gracze poruszają się razem lub dzielą się – na ogół na dwa składy. Rozgrywka jest stonowana, spokojna i wymaga przemyślanej taktyki.

Klasy postaci, arsenał oraz system zarządzania drużyną

class

Pierwsza część gry oferowała nam 6 klasy postaci i z góry narzucała nam arsenał broni a także przypisywała  pozycję w drużynie. W nowej wersji twórcy odstąpili od tego schematu. Teraz każdy z graczy ma do wyboru jedną z trzech dostępnych klas: Light, Medium i Heavy.

Każda z klas ma taki sam dostęp do broni, a różnica tkwi w szybkości poruszania się i zwinności, pancerzu oraz kontroli odrzutu broni palnej. Dodatkowo każdy z graczy może dowolnie modernizować swój arsenał przy wykorzystaniu zdobytych punktów wsparcia – do wyboru mamy granaty, ładunek C4 oraz wyrzutnie RPG.

arsenal

Aktualnie gra nie posiada, jak to miało miejsce w przypadku pierwszej części, wbudowanego systemu dowodzenia drużyną.

Dostępne mapy

W ręce graczy na dzień dzisiejszy zostały oddane 3 mapy: SiegeHeights i Ministry Każda z nich przedstawia zupełnie inną scenerię i charakteryzuje się odmiennym stylem rozgrywki.

Siege

siege

Małe mapa zaprojektowana w scenerii irackiej ulicy, pełna sklepowych witryn oraz otwartych pomieszczeń. Przeznaczona do intensywnej i dynamicznej rozgrywki na krótkim dystansie gdzie wróg może się kryć za każdym rogiem.

Heights

heights

Średniej wielkości map osadzona w scenerii gór w Afganistanie. Gracze prowadzą rozgrywkę w małej górskiej miejscowości z kilkoma budynkami otoczonymi klifami oraz niewielką rzeką. Typowa mapa przeznaczona dla trybu otwartej rozgrywki, pokryta wieloma naturalnymi przeszkodami.

Ministry

ministry

Średniej wielkości map osadzona w scenerii byłych irackich budynków rządowych. Do dyspozycji graczy zostają oddane 3 piętra – garaż, hol główny budynku oraz zwykłe piętro.  Kluczem do sukcesu jest wykorzystanie różnych dróg pobocznych, które doprowadzą do przejęcia wyznaczonych punktów. Mapa to rzadko spotykany dziś tryb vertical gameplay.

Co Nas czeka w przyszłości?

Jak zapewniają nas producenci, gra ma być rozwijana w porozumieniu z graczami, czyli dla graczy od graczy. Na oficjalnym forum powstał specjalny dział, w którym każdy z fanów może poddać pod dyskusję swoje pomysły bądź wyrazić swoje niezadowolenie. I powiem szczerze, to nie są żadne mrzonki, to naprawdę działa! Być może jest to zasługa samej społeczności skupionej wokół gry, a dokładnie fanów, którzy wytrwali tyle lat w oczekiwaniu na swój ukochany tytuł, a być może mamy do czynienia z grupą programistów, którzy na przekór gigantom branży chcą udowodnić, że można dziś stworzyć produkt będąc w 100% niezależnym zespołem. Dowodem na to niech będzie fakt, iż po skończonym livestream’ie, strona gry oraz system przy pomocy, którego można dokonać zakupu nie sprostał wyzwaniu. A pamiętajcie, że gra nie jest skończona i ciągle ma status Alphy!

Serwery gry

Na dzień dzisiejszy w ręce graczy zostało oddanych 5 oficjalnych serwerów za administrację, których odpowiadają producenci gry oraz 5 serwerów niezależnych – ale ta liczba będzie się zmieniać dynamicznie z dnia na dzień. Póki co wsparcie udzielane jest jedynie serwerom przeznaczonym dla platformy Windows. Wsparcie dla serwerów Linux’owych ma zostać dodane na przełomie najbliższych tygodni.

I to tyle w telegraficznym skrócie, przynajmniej na dziś. Na zakończenie kilka screenshotów z gry oraz materiał video z livestream’a.


Z wykształcenia dziennikarz i politolog. Z zamiłowania gracz, żeglarz, wielki fan F1, Snookera, Pink Floyd i szeroko pojętego IT. Założyciel i redaktor naczelny serwisu Insurgency.pl.

Facebook Twitter Google+  

Share
  • Pingback: Insurgency - ewolucja gry | Insurgency | Insurgency: Modern Infantry Combat()

  • spk

    H1ghlander grałeś w DDay: Normandy?

  • Juz sobie poradzilem i opisalem wszystko tutaj 😉
    http://shootersmania.blogspot.com/2013/03/insurge

  • Dzięki za odpowiedź. Nie mam doswiadczenia z pay palem, ale gdy trwa weekend to chyba nie uda mi sie doladowac konta pay pal? Bo po prostu moj bank nie zrealizuje tego 😉

  • Póki co jedyną dostępną opcją jest zakup przez serwis PayPal – tym niemniej jednak postaram się zdobyć jakieś dodatkowe informacje związane z opcjami płatności.

    Co do samego PayPal’a, wystarczy przecież posiadać konto w serwisie, następnie dodać kartę płatniczą bądź numer rachunku bankowego, z którego zostanie pobrana należna kwota, lub przelać środki bezpośrednio na konto PayPal i wtedy dokonać płatności.

  • Miałem kupić, poniewaz staram sie pomagac tworcom, ktorzy maja robia fpsy w starym stylu, ale nie mam środków na pay pal. Da się kupic early access jakas inna droga?

  • Wydanie nastąpi jeszcze w tym roku – takie są zapewnienia producentów. Gra aktualnie, tak czy siak już dziś wymaga posiadanie aktywnego konta Steam – służy ono do aktywacji klucza, pobrania zawartości oraz samej rozgrywki. Natomiast samego zakupu produkcji dokonujemy na oficjalnej stronie gry.

  • Kiedy gra oficjalnie wyjdzie na steam?

  • http://insurgency.cupsell.pl/