Marcowa aktualizacja – dwie nowe mapy!
WiaÅ‚o pustkami ostatnim czasem na stronie bo i też nie byÅ‚o powodu dla którego można byÅ‚o by coÅ› napisać – no chyba, że kogoÅ› interesowaÅ‚y mniejsze hotfix’y, który byÅ‚y przez ten okres publikowane, to wtedy fakt, można byÅ‚o o tym wspominać. Nie mniej jednak, dziÅ› wszystko ulega zmianie, bowiem wczorajszej nocy, Å›wiatÅ‚o dzienne ujrzaÅ‚a pokaźna aktualizacja gry. Deweloperzy zafundowali graczom miÄ™dzy innymi tak dÅ‚ugo wyczekiwane mapy z konkursu organizowanego przy współpracy z serwisem GameBanana.com i firmy Razer.
To jednak nie wszystko. Aktualizacja niesie za sobÄ… szereg usprawnieÅ„ i modyfikacji aktualnego kontentu gry, w tym kilka znaczÄ…cych poprawek dla linux’owych plików serwerowych. Jak zwykle przy tego typu aktualizacji mamy do czynienia z modyfikacjami scenariuszy rozgrywki. I tak od dziÅ›, grajÄ…c na mapach typu Push, gracze majÄ… do swojej dyspozycji różne klasy – ich dostÄ™pność uzależniona jest od tego czy w danym momencie atakujemy obiekty na mapie czy staramy siÄ™ ich bronić. Z kolei gracze prowadzÄ…cy rozgrywkÄ™ typu Strike, od dziÅ›, niezależnie czy broniÄ… obiektu, czy go atakujÄ…, na starcie rozgrywki, dokÅ‚adnie wiedzÄ… gdzie ów obiekt siÄ™ znajduje.
Nowy update wprowadził również nową opcję graficzną, która dostępna jest w Ustawieniach Grafiki. mowa tu o Soft Particles, która odpowiedzialna jest za miękkie renderowanie efektu mgły, ognia i dymu na obiektach/postaciach, które się w nich znajdują:
Wygląda to efektownie i efektywnie, należy jednak pamiętać o tym, że włączenie tej funkcji może znacznie obniżyć ilość renderowanych klatek w grze, co wpłynie w dużym stopniu na komfort rozgrywki.
A teraz wisienka na torcie, czyli nowe mapy. PierwszÄ… z nich jest mapa Tell, która dostÄ™pna jest dla nastÄ™pujÄ…cych scenariuszy rozgrywki: Push, Ambush, Strike, Occupy – w trybie PvP. Oraz dla trybu Coop: Checkpoint.
Mapa jest genialna, szczególnie gdy gramy w trybie kooperacji. Duże, wielopoziomowe przestrzenie, masa Å›cieżek i możliwoÅ›ci dotarcia do celu, genialnie oddajÄ… klimat patrolu na terenie wroga. CaÅ‚ość potÄ™guje dodatkowo poprawiony system AI, wiÄ™c emocje siÄ™gajÄ… zenitu – koniecznie sprawdźcie!
Druga mapa to Station. Scenariusze dla trybu PvP to: Push, Firefight, Ambush, Strike, Occupy; zaÅ› dla trybu Coop: Hunt.
Mapa o wiele mniejsza od swojej poprzedniczki, jednak rozgrywka w trybie PvP jest wprost epicka – i to niezależnie od tego w jakim scenariuszu przyjdzie nam grać. Jej kolorystyka, zagÄ™szczenie obiektów, ulokowanie, wrÄ™cz caÅ‚e Å›rodowisko, daje graczom tyle możliwoÅ›ci, że praktycznie nikt nie zwraca uwagi na typ scenariusza. Mapa jest genialnie zbalansowana i daje dużo frajdy z gry.
Lista wszystkich poprawek i aktualizacji jakie niesie za sobą dzisiejszy update, dostępna jest pod tym linkiem. Pozdrawiam i do zobaczenia na serwerach!
O autorze: Z wykształcenia dziennikarz i politolog. Z zamiłowania gracz, żeglarz, wielki fan F1, snookera, tenisa, Pink Floyd i szeroko pojętego IT. Założyciel i redaktor naczelny serwisu Insurgency.pl.