








Wiało pustkami ostatnim czasem na stronie bo i też nie było powodu dla którego można było by coś napisać – no chyba, że kogoś interesowały mniejsze hotfix’y, który były przez ten okres publikowane, to wtedy fakt, można było o tym wspominać. Nie mniej jednak, dziś wszystko ulega zmianie, bowiem wczorajszej nocy, światło dzienne ujrzała pokaźna aktualizacja gry. Deweloperzy zafundowali graczom między innymi tak długo wyczekiwane mapy z konkursu organizowanego przy współpracy z serwisem GameBanana.com i firmy Razer.
To jednak nie wszystko. Aktualizacja niesie za sobą szereg usprawnień i modyfikacji aktualnego kontentu gry, w tym kilka znaczących poprawek dla linux’owych plików serwerowych. Jak zwykle przy tego typu aktualizacji mamy do czynienia z modyfikacjami scenariuszy rozgrywki. I tak od dziś, grając na mapach typu Push, gracze mają do swojej dyspozycji różne klasy – ich dostępność uzależniona jest od tego czy w danym momencie atakujemy obiekty na mapie czy staramy się ich bronić. Z kolei gracze prowadzący rozgrywkę typu Strike, od dziś, niezależnie czy bronią obiektu, czy go atakują, na starcie rozgrywki, dokładnie wiedzą gdzie ów obiekt się znajduje.
Nowy update wprowadził również nową opcję graficzną, która dostępna jest w Ustawieniach Grafiki. mowa tu o Soft Particles, która odpowiedzialna jest za miękkie renderowanie efektu mgły, ognia i dymu na obiektach/postaciach, które się w nich znajdują:
Wygląda to efektownie i efektywnie, należy jednak pamiętać o tym, że włączenie tej funkcji może znacznie obniżyć ilość renderowanych klatek w grze, co wpłynie w dużym stopniu na komfort rozgrywki.
A teraz wisienka na torcie, czyli nowe mapy. Pierwszą z nich jest mapa Tell, która dostępna jest dla następujących scenariuszy rozgrywki: Push, Ambush, Strike, Occupy – w trybie PvP. Oraz dla trybu Coop: Checkpoint.
Mapa jest genialna, szczególnie gdy gramy w trybie kooperacji. Duże, wielopoziomowe przestrzenie, masa ścieżek i możliwości dotarcia do celu, genialnie oddają klimat patrolu na terenie wroga. Całość potęguje dodatkowo poprawiony system AI, więc emocje sięgają zenitu – koniecznie sprawdźcie!
Druga mapa to Station. Scenariusze dla trybu PvP to: Push, Firefight, Ambush, Strike, Occupy; zaś dla trybu Coop: Hunt.
Mapa o wiele mniejsza od swojej poprzedniczki, jednak rozgrywka w trybie PvP jest wprost epicka – i to niezależnie od tego w jakim scenariuszu przyjdzie nam grać. Jej kolorystyka, zagęszczenie obiektów, ulokowanie, wręcz całe środowisko, daje graczom tyle możliwości, że praktycznie nikt nie zwraca uwagi na typ scenariusza. Mapa jest genialnie zbalansowana i daje dużo frajdy z gry.
Lista wszystkich poprawek i aktualizacji jakie niesie za sobą dzisiejszy update, dostępna jest pod tym linkiem. Pozdrawiam i do zobaczenia na serwerach!