TwórczoÅ›ci graczy – czyli SDK w rÄ™kach spoÅ‚ecznoÅ›ci, cz.2 – porty klasycznych map oraz autorskie projekty

Od ostatniego updata’e minęło już trochÄ™ czasu i zgodnie z obietnicÄ… studia NWI kolejnych poprawek nie należy spodziewać siÄ™ na przeÅ‚omie najbliższych dni czy tygodni – chodź tak naprawdÄ™ nigdy nic nie wiadomo… Nie mniej jednak spoÅ‚eczność graczy postanowiÅ‚a nie marnować wolnego czasu i „pomóc” twórcom gry. Jak siÄ™ nie trudno domyÅ›leć pomoc dotyczy portów klasycznych map znanych z pierwszej części gry.

Na warsztat poleciaÅ‚ Almaden, Buhriz oraz Ramadi i trzeba przyznać, że jest to udana przeprowadzka, chodź prace nad szczegółami poszczególnych map ciÄ…gle trwajÄ…. Cieszy natomiast fakt, iż caÅ‚y projekt poÅ›wiÄ™cony adaptacji najbardziej popularnych i lubianych map, nabraÅ‚ niesamowitego rozpÄ™du a same mapy na dzieÅ„ dzieÅ„ dzisiejszy sÄ… grywalne. Trudno natomiast powiedzieć kiedy prace zostanÄ… ukoÅ„czone i jakie stanowisko w tej sprawie przyjmie samo studio, ale to już temat na osobnÄ… dyskusjÄ™. Tymczasem skupmy siÄ™ na autorskich projektach…

Tyle o mapach, które znamy i kochamy. PrzyszedÅ‚ czas na na kilka zdaÅ„ o mapach…, no wÅ‚aÅ›nie, i jak je tu poprawnie nazwać lub sklasyfikować…, o mapach, które przeznaczone sÄ… do dynamicznej rozgrywki typu team deathmatch. Przyznam, że tego typu mapy, które charakteryzujÄ… siÄ™ wrÄ™cz klaustrofobicznÄ… sceneriÄ… sÄ… czymÅ› nowym dla tytuÅ‚u jakim jest Insurgency. Gra przyzwyczaiÅ‚a Nas raczej do walki na ulicach miast oraz pół otwartego terenu z niewielkimi zabudowaniami. Tymczasem na przestrzeni ostatnich kilkunastu dni, jak grzyby po deszczu, wyrastajÄ… mapy których akcja dzieje siÄ™ w zamkniÄ™tym obiekcie typu magazyn/hangar lub na terenie o powierzchni nie przekraczajÄ…cym Å›rednicy 200 metrów. Prawda, że brzmi to dosyć dziwnie? Co ciekawe, mapy te cieszÄ… siÄ™ ogromnÄ… popularnoÅ›ciÄ… wÅ›ród graczy i zdajÄ… siÄ™ być najlepszym lekarstwem na upÅ‚ywajÄ…cy czas w oczekiwaniu na kolejne zmiany w grze. A oto kilka poglÄ…dowych screenów:


Wydawać by siÄ™ mogÅ‚o zatem, że caÅ‚a ta sytuacja wpÅ‚ynie pozytywnie na tytuÅ‚, niestety nie ma róży bez ognia…, znaczy kolców. To co cieszy i sprawia przyjemność jednym, dla drugich jest profanacjÄ… w najczystszej postaci. I jak to bywa zazwyczaj w takich momentach, Å›rodowisko graczy znowu siÄ™ podzieliÅ‚o – weterani gry sÄ… podirytowani, a nowi majÄ… zabawy co niemiara. I bÄ…dź tu mÄ…dry czÅ‚owieku…

Na szczęście istniejÄ… też ludzie tacy jak Dude, którzy sÄ… zapaleÅ„cami i wiÄ™kszość przyjemnoÅ›ci jakie daje im dana gra, czerpiÄ… z budowy autorskich map oraz ich udostÄ™pniania szerokiemu gronu odbiorców. To miÅ‚e, tym bardziej, że mówimy tu o naszym rodzimym graczy, a to cieszy zawsze podwójnie. ÅšwiatÅ‚o dzienne ujrzaÅ‚a druga – po Citi Heat, mapa o nazwie Bridgehead. Mapa zbudowana zostaÅ‚ z myÅ›lÄ… o rozgrywce w trybie Push, czyli trybie najbardziej lubianym przez wszystkich fanów Insurgency – z tÄ… drobnÄ… różnicÄ…, że tym razem stronÄ…, która zdobywa okreÅ›lone punkty na mapie sÄ… Rebelianci, a nie jak to miaÅ‚o miejsce dotychczas siÅ‚y sprzymierzone, w skrócie Security.


To tyle na dziś. Zapewniam jednak wszystkich, że w najbliższym czasie światło dzienne ujrzą kolejne autorskie mapy. Zatem bądźcie czujni i do zobaczenia na polu walki.

Share
0 0 votes
Ocena
Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
  • https://insurgency.cupsell.pl/